Skip to main content
Dexes.eu

Warning: this is a beta environment for demonstration purposes

  • Home
  • About this dataspace
  • Log in
  • EN
    ENNL
  • Search

    Search through a plethora of datasets and services
    Trending Open data Stelselcatalogus
  • Data

    • Search in dataspace
    • Add dataset
    • Add API or service
    • Add service
    • Add something else?

    Dataspaces

    • Search in dataspace
    • Members

    My Dexes

    • My profile
    • My dataspaces
    • My data
    • My agreements
    • My requests
    • Incoming requests

    Dexes

    • Become a member
    • Share your data
    • Start een dataspace

    Support

    • About Dexes
    • Support
    • FAQ
  • Anonymous

    Log in
  • Homepage

    Data

    Dataspaces

    My Dexes

    Dexes

    Support

    Data

    • Search in dataspace
    • Add dataset
    • Add API or service
    • Add service
    • Add something else?

    Dataspaces

    • Search in dataspace
    • Members

    My Dexes

    • My profile
    • My dataspaces
    • My data
    • My agreements
    • My requests
    • Incoming requests

    Dexes

    • Become a member
    • Share your data
    • Start een dataspace

    Support

    • About Dexes
    • Support
    • FAQ

Contacten met het juridisch loket (01-01-2004 - 02-01-2020)

Dataset

Description

Rechtshulp wordt verstrekt door Het Juridisch Loket. Deze eerstelijns rechtshulp bestaat uit het geven van eenvoudige adviezen, waarbij geen sprake is van vertegenwoordiging, uit informatieverstrekking en vraagverheldering en uit hetverwijzen naar ter zake doende instanties en rechtsbijstandverleners. HJL (Het Juridisch Loket) registreert personen die contact hebben gehad met Het Juridisch Loket.
In de loop van juli 2011 is begonnen met de invoering van het model Diagnose en triage. Met dit model wil het ministerie van Veiligheid en Justitie dat het Juridisch Loket vroegtijdig de klant helpt bij juridische problemen. Om de inspanningen aan te tonen die zijn verricht voordat het Juridisch Loket een klant doorverwijst naar een advocaat, moeten de juridische medewerkers sinds 1 juli 2011 van alle klanten de belangrijkste persoonsgegevens vastleggen. Dat betekent een grote verandering in de werkzaamheden, aangezien tot 1 juli 2011 meer dan 50 procent van de klanten anoniem bleef bij de registratie van de dienstverlening. Tevens werd per 1 juli 2011 een diepere registratie
van de inhoud van de dienstverlening gevraagd door het ministerie (Jaarverslag Juridisch Loket 2011).

Meer informatie over het verkrijgen van toegang tot de data:

> https://www.cbs.nl/nl-nl/onze-diensten/maatwerk-en-microdata/microdata-zelf-onderzoek-doen

### Methodiek
Het kan voorkomen dat een persoon meerdere contacten in het verslagjaar heeft
gehad. Dit kan voor hetzelfde probleem zijn, maar ook voor problemen op een ander
rechtsgebied.

### Populatie
Alle contacten in een bepaald jaar.

Status

Disclosure level
Non Public
Available since
09/06/2025
Updated
28/11/2024

Features

Theme
Law
High value
Basic register

Ownership

Creator
Centraal Bureau voor de Statistiek http://standaarden.overheid.nl/owms/terms/Centraal_Bureau_voor_de_Statistiek
Publisher
Centraal Bureau voor de Statistiek http://standaarden.overheid.nl/owms/terms/Centraal_Bureau_voor_de_Statistiek
Source catalog
Dexes marktplaats https://open.dexspace.nl

Contact

Name
Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS)

Metadata

Identifier
https://doi.org/10.57934/0b01e410802138e0
Metadata language
Dutch
Dexes.eu

Dexes

  • Become a member
  • Share your data
  • Start een dataspace

Support

  • About Dexes
  • Support
  • FAQ

My Dexes

  • My profile
  • My dataspaces
  • My data
  • My agreements
  • My requests
  • Incoming requests