Leerlingen po per vestiging naar achtergrond
Dataset
Description
Dit document beschrijft de bestanden over leerlingen in het primair onderwijs die via een API (Application Programming Interface) via de website van DUO wordt aangeboden. Het aantal leerlingen in het basisonderwijs (bo), speciaal basisonderwijs (sbo), speciaal onderwijs (so) en voortgezet speciaal onderwijs (vso) per schoolvestiging, jaar en noat/cumi. Zowel Nederlands onderwijs aan anderstaligen (NOAT) als Culturele Minderheden (CUMI) vallen binnen de categorie niet-Nederlandse culturele achtergrond (NNCA). Dit kenmerk kan invloed hebben op de bekostiging voor de school.
Status
- Disclosure level
- Public
- Available since
- Updated
Features
- Theme
- Education and science
- Change frequency
- Annual
- High value
- Basic register
Ownership
Contact
- Name
- Informatieproducten
Metadata
- Identifier
- https://onderwijsdata.duo.nl/datasets/poachtergrond
- Metadata language
- Dutch
Distributions (2)
Leerlingen sbo, so en vso per vestiging naar cumi
Het aantal leerlingen in het speciaal basisonderwijs (sbo), speciaal onderwijs (so) en voortgezet speciaal onderwijs (vso) per schoolvestiging, jaar en cumi. Zowel Nederlands onderwijs aan anderstaligen (NOAT) als Culturele Minderheden (CUMI) vallen binnen de categorie niet-Nederlandse culturele achtergrond (NNCA). Dit kenmerk kan invloed hebben op de bekostiging voor de school.
Zie ook deze website (https://duo.nl/zakelijk/primair-onderwijs/leerlingenadministratie/nnca-uitwisselen-met-bron.jsp) voor meer informatie.
- License
- CC-BY (4.0) http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.nl CC-BY (4.0) http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.nl
- Format
- CSV
- No policies are applicable for this dataset Ask for more information or send an access request
Policy
Leerlingen bo per vestiging naar noat
Het aantal leerlingen in het basisonderwijs (bo) per schoolvestiging, jaar en noat. Zowel Nederlands onderwijs aan anderstaligen (NOAT) als Culturele Minderheden (CUMI) vallen binnen de categorie niet-Nederlandse culturele achtergrond (NNCA). Dit kenmerk kan invloed hebben op de bekostiging voor de school.
Zie ook deze website (https://duo.nl/zakelijk/primair-onderwijs/leerlingenadministratie/nnca-uitwisselen-met-bron.jsp) voor meer informatie.
- License
- CC-BY (4.0) http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.nl CC-BY (4.0) http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.nl
- Format
- CSV
- No policies are applicable for this dataset Ask for more information or send an access request