(speciaal) basisonderwijs en speciale scholen; leerlingen, schoolregio
Dataset
Description
Deze tabel bevat gegevens per schooljaar over schoolregio, onderwijssoort en leeftijd van leerlingen die naar het primair onderwijs (basisonderwijs, speciaal basisonderwijs of een speciale school) gaan.
Gegevens beschikbaar vanaf: 2000/'01.
Status van de cijfers:
De cijfers tot en met schooljaar 2023/’24 zijn definitief en de cijfers over schooljaar 2024/'25 zijn voorlopig.
Wijzigingen per 27 mei 2025:
De omschrijving van het onderwerp is aangepast in de toelichting.
Wijzigingen per 4 april 2025:
De definitieve cijfers over schooljaar 2023/'24 en de voorlopige cijfers over schooljaar 2024/'25 zijn toegevoegd.
Vanaf de definitieve cijfers van schooljaar 2023/’24 worden de aantallen in deze tabel afgerond op 10-tallen.
Wanneer komen er nieuwe cijfers?
In het tweede kwartaal 2026 komen de definitieve cijfers over schooljaar 2024/'25 en de voorlopige cijfers over schooljaar 2025/'26 beschikbaar.
Status
- Disclosure level
- Public
- Available since
- Updated
Features
- Change frequency
- Annual
- High value
- Basic register
Ownership
- Source catalog
- Dexes marktplaats https://open.dexspace.nl
Contact
- Name
- Centraal Bureau voor de Statistiek
- infoservice@cbs.nl
Metadata
- Identifier
- https://opendata.cbs.nl/ODataApi/OData/71478ned
- Metadata language
- Dutch
Distributions (2)
Api
(Speciaal) basisonderwijs en speciale scholen; leerlingen, schoolregio
Onderwijssoort, leeftijd
- License
- CC-BY (4.0) http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.nl CC-BY (4.0) http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.nl
- Format
- JSON
- No policies are applicable for this dataset Ask for more information or send an access request
Policy
Feed
(Speciaal) basisonderwijs en speciale scholen; leerlingen, schoolregio
Onderwijssoort, leeftijd
- License
- CC-BY (4.0) http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.nl CC-BY (4.0) http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.nl
- Format
- ATOM
- No policies are applicable for this dataset Ask for more information or send an access request